PROATOMOWA CENZURA W MEDIACH

Fakt, że atomowe firmy energetyczne były jednymi z głównych reklamodawców w ogólnokrajowych i lokalnych mediach w Japonii powodował, że nie sposób było tam znaleźć materiały krytyczne wobec energetyki jądrowej. Zjawisko autocenzury w japońskich mediach ma miejsce nawet teraz po katastrofie w Fukushimie, gdy wyszło na jaw, że to wieloletnie zaniedbania przemysłu nuklearnego doprowadziły do tragedii. Ale problem obiektywizmu w opisie energetyki jądrowej nie dotyczy jedynie Japonii.


A huge amount of advertising income came from the power companies and the government. For instance, each local newspaper in prefectures hosting nuclear power plants or other nuclear power facilities would carry dozens of electricity ads — often full- or half-page ones — every month.

http://www.freshcurrents.org/blog/2012/08/23/self-restraint-and-nuclear-reporting-in-the-japanese-media/

http://zielonewiadomosci.pl/tematy/energetyka/rzad-ukrywal-niewygodne-fakty/