Fakt, że atomowe firmy energetyczne były
jednymi z głównych reklamodawców w ogólnokrajowych i lokalnych mediach w
Japonii powodował, że nie sposób było tam znaleźć materiały krytyczne
wobec energetyki jądrowej. Zjawisko autocenzury w japońskich
mediach ma miejsce nawet teraz po katastrofie w Fukushimie, gdy wyszło
na jaw, że to wieloletnie zaniedbania przemysłu nuklearnego doprowadziły
do tragedii. Ale problem obiektywizmu w opisie energetyki jądrowej nie
dotyczy jedynie Japonii.
A huge amount of advertising income
came from the power companies and the government. For instance, each
local newspaper in prefectures hosting nuclear power plants or other
nuclear power facilities would carry dozens of electricity ads — often
full- or half-page ones — every month.
http://www.freshcurrents.org/blog/2012/08/23/self-restraint-and-nuclear-reporting-in-the-japanese-media/
http://zielonewiadomosci.pl/tematy/energetyka/rzad-ukrywal-niewygodne-fakty/