W ramach rządowej kampanii "informacyjnej"
dotyczącej energetyki jądrowej poparcie dla atomu ma się pojawiać w
programach publicystycznych, popularnonaukowych, a także w serialach.
Koncepcja kampanii informacyjnej dotyczącej energetyki jądrowej (stan na grudzień 2009 r.) BEZPIECZEŃSTWO, KTÓRE SIĘ OPŁACA s. 68-70
"4.9. Idea placement w serialach i programach popularno-naukowych
Kampanie społeczne, nie mając do sprzedaży fizycznego produktu, napotykają na wiele utrudnień
przy próbie wsparcia promowanych idei. Dlatego też działania związane z
idea placement w odniesieniu do głównego celu kampanii informacyjnej
dotyczącej energii jądrowej, tj. uzyskanie przyzwolenia i akceptacji na
wykorzystanie takiej formy energii, powinny być przemyślane i spójne z
innymi wykorzystanymi narzędziami. (...)
Cel strategiczny/cel
operacyjny działania: Wykreowanie nowego programu edukacyjnego /
popularno-naukowego utrzymanego w konwencji produkcji takich kanałów jak
Discovery Chanel, Discovery Science itp.
Spodziewany
efekt/forma oceny działania: Przekazanie pogłębionej wiedzy na temat
energii jądrowej przy jednoczesnym pozostawieniu wrażeniu rzetelności i
pełnego poinformowania w temacie".
Jest to tylko jeden ze
sposobów, w jaki za pomocą kampanii ma się uzyskać akceptację społeczną
wobec atomu. Inną jest modyfikacja programu nauczania dzieci i młodzieży w szkołach, gdzie wbrew naukowym danym energetyka jądrowa ma być promowana jako "bezpieczna" i "ekologiczna".